شماره ۱۲۳۱

تقویت نام تجاری شما به کمک علم عصب‌شناسی بازاریابی

پزشکی امروز

تقویت نام تجاری شما به کمک علم عصب‌شناسی بازاریابی

فرآیند ساخت نام تجاری محصولات دارویی و آرایشی‌بهداشتی، مستلزم ایجاد بینش لازم بابت درک بازار، رفتارمشتری و رقابت است.

چهارشنبه 26 تیر 1398 ساعت 12:18
امید مجدی، مشاور و تسهیلگر سیستم‌های بازاریابی و فروش در صنایع خاص

برندینگ به‌معنای درک ارزش برند(نام‌تجاری) شما و دانستن نحوه ارائه ارزش به مشتریان می‌باشد. برندینگ مشتری‌محور اجازه‌می‌دهد تا سازمان‌ها بر آنچه که مشتری می‌خواهد، تمرکز کنند، نه اینکه محصولات خود را به مشتریان تحمیل‌نمایند. سازمان‌هایی‌که به‌دنبال استراتژی‌های نام تجاری مشتری‌محور هستند، مشتریان را حفظ‌نموده و با ارائه راه‌حل‌های هدف، روابط خود را با آنها تقویت خواهندنمود. در این زمینه، آنها به‌طور مداوم انتظارات مشتریان خود را برآورده می‌کنند.

برندسازی محصولات‌دارویی و آرایشی‌بهداشتی اهمیتی حیاتی به‌ویژه درمدیریت بازار دارد، زیرا اجازه‌می‌دهد بینش و دانش خود را با مشتریان خود به اشتراک بگذارد و درنتیجه ارتباط میان شرکت‌دارویی و صنایع مرتبط و مشتریان را گسترش‌دهد.

هویت و موقعیت برند:

یک برند محصولات دارویی و آرایشی بهداشتی باید یک پیشنهاد ارزشمندی داشته‌باشد تا روند تصمیم‌گیری مشتری را در اختیارگیرد. پیشنهاد باید برای مشتری مناسب و قابل‌توجه باشد، بنابراین باید تمایز داشته‌باشد تا محصولات‌دارویی و آرایشی‌بهداشتی د‌رذهن و احساس مشتری نفوذ نمایند. موقعیت برند، ارزش محصول‌دارویی را تعریف‌می‌کند و محصول و ارزش آن را در ذهن مشتری‌نشانده و یا جاسازی می‌کند. هویت نام تجاری، نقطه‌ای حساس برای مشتری است و می‌تواند ارزش یک نام‌تجاری را بالابرده یا موجب سقوط آن گردد.

ساختن هویت نام تجاری:

فرآیند ساخت نام تجاری محصولات دارویی و آرایشی‌بهداشتی، مستلزم ایجاد بینش لازم بابت درک بازار، رفتارمشتری و رقابت است. به‌منظور کسب‌وکار جهت ایجاد یک هویت نام‌تجاری موفق، آنها باید درک‌کنند که چرا آنها وجود دارند، فرصت‌های موجود در بازارچه هستند و چگونه می‌توانند هویت خود را به‌طور مؤثر نفوذدهند. نام‌تجاری موفق، متمایز، مرتبط و قابل‌رقابت است.

هویت نام تجاری بصری:

هویت نام تجاری‌بصری یا طراحی شرکتی می‌تواند به‌عنوان اجزای گرافیکی توضیح داده‌شود که یک سیستم جهت شناسایی یک‌نام تجاری‌دارویی را فراهم‌کند. عناصر اساسی هویت‌بصری برند ممکن‌است شامل لوگو، نمادها، رنگ و تایپوگرافی باشند. لوگوی مؤثر باید ساده و به‌یادماندنی باشد؛ به‌عبارت دیگر جذاب، بی‌نظیر، همه‌کاره و مناسب باشد. برای مثال، انتخاب فونت مناسب جهت انتقال پیام‌های شما ضروری است. آرمی با گوشه‌های‌تیز می‌تواند معرف‌سطح دقت شما باشد.

تعداد زیادی از شرکت‌های‌دارویی و آرایشی‌بهداشتی دارای سایه‌های تک‌رنگی در نام‌های تجاری هستند که برای تعیین مارک‌های بازاریابی، بسته‌بندی و طراحی داروها و به‌ویژه داروهای استراتژیک بسیارمهم هستند. شرکت‌های‌دارویی درک می‌کنند که رنگ سبب ۸۱ درصد افزایش میزان شناختن می‌گردد. برای نمونه داروهای تسکین درد قلب Nexium شرکت AstraZeneca، به‌عنوان قرص‌بنفش به‌فروش می‌رسند.

عصب‌شناسی و هویت نام تجاری:

هدف اصلی نورومارکتینگ، رمزگشایی فرآیندهایی است که درمغز مشتری اتفاق‌می‌افتد تا بدین‌وسیله بتوان علایق، آرزوها و دلایل پنهان انتخاب محصولات دارویی و آرایشی‌بهداشتی را کشف‌نمود. با این روش، امکان ارائه دقیق هر آنچه مشتری می‌خواهد فراهم‌‌می‌گردد. نورومارکتینگ به‌عنوان آینده علم بازاریابی، پنجره‌ای به‌سوی ذهن انسان خواهدگشود. بدانید که ۹۰درصد از تصمیمات ما بابت خرید محصولات دارویی‌و‌آرایشی‌بهداشتی یا دریافت یک‌خدمت به‌صورت ناخودآگاه و تنها ۱۰درصد از تصمیمات ما هوشیارانه می‌باشند. شرکت‌های‌دارویی و صنایع مرتبط که استراتژی معماری برند خود را با وعده‌های نام تجاری خود و استراتژی‌های توسعه محصول هماهنگ می‌کنند، می‌توانند یک نام تجاری موفق ایجادنمایند. کاربرد موفقیت‌آمیز نورومارکتینگ می‌تواند تعدادی از معرفی‌های محصولات‌دارویی و آرایشی‌بهداشتی را شکست‌دهد و ثابت‌کند که ابزاری قابل‌اطمینان‌تر از روش‌های‌سنتی تحقیقاتی بازار، مانند نظرسنجی‌ها و گروه‌های متمرکز می‌باشد.

 

تعداد بازدید : 1299

ثبت نظر

ارسال