تحریم های دارویی ایران لغو شود

تحریم های دارویی ایران لغو شود

رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی این سازمان در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار لغو تحریم های ایالات متحده آمریکا در خصوص داروها و ملزومات خدمات بهداشتی و درمانی علیه ایران شدند.

سه شنبه 29 آبان 1397 ساعت 12:50

به گزارش ایرنا از سازمان نظام پزشکی، در متن نامه ایرج فاضل و محمدرضا ظفرقندی به آنتونیو گوترش آمده است: به عنوان مدیران ارشد سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، مفتخریم تا آن مقام را در مورد اثرات زیان‌ آور تحریم‌ های اقتصادی غیرقانونی و یکجانبه ایالات متحده آمریکا در پی خروج آن کشور از برنامه جامع اقدام مشترک در ۸ مِه ۲۰۱۸، بر حوزه سلامت ایران آگاه سازیم.

همانگونه که مستحضر هستید، دسترسی به خدمات پزشکی، جزء اساسی حق سلامتی است که در زمره حق ‌های بنیادین بشری است و همه افراد باید از آن بهره‌مند شوند. بنابراین تمام کشورها ملزم به محترم شمردن و صیانت از این حق و تلاش برای تحقق آن برای همه افراد هستند. علاوه بر این کلیه کشورها ‌باید از ایجاد هرگونه محدودیت در دسترسی افراد به خدمات درمانی و سلامت اجتناب ورزند.

تحریم‌های اقتصادی غیرقانونی ایالات متحده و محدود شدن تجارت بین‌المللی، به طور جدی بر قابلیت ما برای دسترسی به خدمات بهداشت و درمان، دارو و ملزومات پزشکی تأثیر گذاشته است.

به این منظور بر آنیم توجه آن مقام را به مشکلات جدی پیش ‌رو در حوزه بهداشت و درمان مردم ایران که در نتیجه اعمال تحریم‌ ها حادث می ‌شود، جلب کنیم و بر ضرورت راه حلی فوری و بشردوستانه برای برون رفت از این وضعیت تأکید ورزیم.

ما منتظر دریافت پاسخ آن مقام، در اولین فرصت ممکن و اتخاذ تدابیر لازم برای حل این مشکل و جلوگیری از وخامت اوضاع در آینده هستیم.

منبع خبر: ایرنا

 

تعداد بازدید : 683

ثبت نظر

ارسال