کمبود رادیولوژیست در شهرهای کوچک و مراجعه بیماران را به تهران

کمبود رادیولوژیست در شهرهای کوچک و مراجعه بیماران را به تهران

رئیس انجمن رادیولوژی ایران، گفت: کمبود رادیولوژیست در شهرهای کوچک به خصوص در مراکز دولتی، بیماران را به تهران می کشاند.

شنبه 26 آبان 1397 ساعت 17:53

دکترجلال جلال شکوهی در مراسم روز جهانی اشعه (رادیولوژی) در سالن همایش هتل ارم تهران، افزود: در شهرهای بزرگ به دلیل تعدد مراکز درمانی، کمبود رادیولوژیست احساس می شود اما این کمبود واقعی نیست ‌و در شهرهای بزرگ به اندازه کافی رادیولوژیست داریم.

وی ادامه داد: بیماران از اغلب نقاط کشور به علت کمبود رادیولوژیست برای درمان به مراکز درمانی تهران مراجعه می کنند و این موضوع سبب می شود که گاهی در تهران کمبود رادیولوژیست احساس شود. 

دکترجلال شکوهی، تعداد رادیولوژیست ها را در کشور حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: تا سال ۱۴۰۰ این تعداد به حدود ۳ هزار نفر می رسد.

وی به تعداد رادیولوژیست در ترکیه اشاره کرد و گفت: در ترکیه بین ۶ تا ۷ هزار رادیولوژیست مشغول فعالیت هستند. بنابراین از لحاظ تعداد رادیولوژیست در منطقه از کشور ترکیه عقب تر هستیم و حتی تجهیزات این کشور بیشتر است.

دکترجلال شکوهی ادامه داد: سلامت و بهداشت حق همه ایرانی ها است و وزارت بهداشت در تلاش است امکانات لازم را در همه مناطق کشور فراهم کند.

روز ۸ نوامبر (۱۷ آبان) روز جهانی اشعه ایکس نامگذاری شده که به این مناسبت مراسمی در تهران برپا شده است.
از سال ۲۰۱۲ میلادی به مناسبت این روز شعاری در نظر گرفته می شود. شعار امسال پرتونگاری از قلب نامگذاری شده تا به این موضوع توجه بیشتری شود

تعداد بازدید : 825

ثبت نظر

ارسال