شماره ۱۰۶۷

بهترین تجربه‌ در اعمال روش‌های پیشگیری از بارداری

پزشکی امروز

بهترین تجربه‌ در اعمال روش‌های پیشگیری از بارداری

قراردادن IUDها و ایمپلنت‌ها در همان روز مراجعه (sameday placement) مزایایی دارد و دسترسی به آن به‌طور فزاینده‌ای بیشتر می‌شود.

کالج زنان‌ـ مامایی آمریکا جای‌گذاری دستگاه‌های داخل رحمی (IUD) و ایمپلنت‌ها را در همان روز مراجعه جهت کمک به کاهش موانع کاربرد این روش پیشگیری برگشت‌پذیر، بسیار مؤثرتوصیه می‌کند. جهت ارزیابی اینکه چه‌نوع روش‌های پیشگیری در یک ویزیت توصیه می‌شوند و چرا برخی روش‌ها به چند‌بار ویزیت نیاز دارند، محققان در کالیفرنیا 636مورد خدمات تنظیم خانواده‌ی دولتی را بررسی کردند.

در‌سال‌2011‌، ۶۷ درصد از کلینیک‌های تنظیم خانواده جای‌گذاری IUD درجا (onsite) و ۴۰ درصد ایمپلنت‌های پیشگیری زیرپوستی را ارائه دادند. تقریباً تمامی اقدامات مربوط به تنظیم فرزنددارشدن که از IUD (نود و پنج درصد) یا ایمپلنت (۹۵درصد) استفاده کردند، در‌یک ویزیت انجام شد که این کار برای روش‌های دیگر امکان‌پذیر نبود. در‌میان تمامی کلینیک‌هایی که جای‌گذاری درمحل روش‌های ضد‌بارداری برگشت‌پذیر را ارائه می‌دادند، اغلب دو یا چند ویزیت برای جای‌گذاری IUD (نود و پنج درصد) یا ایمپلنت (۴۷درصد) نیاز بود. دلیل اصلی برای به تعویق انداختن جای‌گذاری این دستگاه‌ها شامل غربالگری غیرضروری جهت بیماری‌های عفونی مسری مقاربتی(STC) و چالش با تعیین وقت (time schedulling) امور جاری کلینیک‌ها بود.

Ref: Ameuican calloge of obst &cayn. May 2015

تعداد بازدید : 647

ثبت نظر

ارسال