شماره ۹۴۵

تاثیرقدرت عضلانی بر طول عمر

BMJ 2012 Nov; 20;345:e7279

تاثیرقدرت عضلانی بر طول عمر

قدرت عضلانی را توانایی یا ظرفیت یک عضله یا گروه عضلانی، برای اعمال حداکثر نیرو علیه یک مقاومت گویند. وضعیتی که با ورزش ، تحرک و فعالیت بدنی در انسان رخ می دهد.

چهارشنبه 28 فروردین 1392
گروه ترجمه نشریۀ پزشکی امروز

اگر بخواهیم تعریفی علمی از قدرت عضلانی داشته باشیم ، قدرت عضلانی را توانایی یا ظرفیت یک عضله یا گروه عضلانی، برای اعمال حداکثر نیرو علیه یک مقاومت گویند. وضعیتی که با ورزش ، تحرک و فعالیت بدنی در انسان رخ می دهد. موضوع جالبتر این که طی یک بررسی آینده نگر همنوا،‮ ‬محققان سوئدی داده های ملی یک بررسی اجباری محدود را در بیش از ‮١/١‬میلیون نوجوان مذکر(‮٦١ ‬تا ‮٩١ ‬سال‮) ‬تحت مطالعه قراردادند تا ارتباط میان قدرت عضلانی و مرگ زودرس‮ (‬پیش از ‮٥٥ ‬سالگی‮) ‬را تعیین کنند‮.‬ نتیجه واضح و روشن بود . ‬در افراد بالغ ،‮ ‬پایین‮ ‬بودن قدرت عضله با بالاتر بودن نرخ مرگ به هر علت و همچنین مرگ و میر بر اثر مشکلات قلب و عروق در ارتباط است، اما مشخص نیست که  آیا این مساله در نوجوانان هم صدق می کند یا خیر.

ارزیابی تاثیر قدرت عضلانی بر طول عمر انسان: 

طی این کارآزمایی و در متوسط پیگیری ‮٤٢‬ساله،‮ ‬بیش از ‮٠٠٠٦٢ ‬شرکت کننده درگذشتند‮. ‬میزان مرگ و میر در نوجوانانی که در پایین‌ترین دهک قدرت عضلانی بودند در بالاترین حد بود‮. ‬در آنالیز تطبیق داده شده از نظر عوامل متغیر متعدد،‮ ‬بالا بودن قدرت عضلانی‮ (‬که با اکستانسیون زانو و گرفتن اشیاء با دست اندازه‌گیری می‌شد‮) ‬با ‮٠٢ ‬تا ‮٥٣‬٪‮ ‬احتمال کمتر مرگ زودرس به هر علتی،‮ ‬و به علت بیماری قلب و عروق یا خودکشی همراه بود‮. ‬قدرت عضلانی با مرگ زودرس به علت سرطان ارتباط نداشت‮.‬

 

تعداد بازدید : 1811

ثبت نظر

ارسال