واکنش بهزیستی به کلیپ خانواده دارای سه معلول

واکنش بهزیستی به کلیپ خانواده دارای سه معلول

سازمان بهزیستی کشور در اطلاعیه ای نسبت به انتشار تصاویر کلیپی در فضای مجازی در خصوص خانواده دارای سه معلول در شهرستان حمیدیه استان خوزستان اعلام کرد:

شنبه 7 اردیبهشت 1398 ساعت 10:15
گروه خبری سایت پزشکی امروز

1- به منظور بررسی وضعیت مددجو آقای عباس حلفی دارای سه فرزند معلول، مسئولان بهزیستی استان خوزستان به شهرستان حمیدیه مراجعه و از محل سکونت ایشان بازدید بعمل آوردند.

2- سرپرست این خانواده دارای شغل آزاد و دارای ماشین شخصی و خانه ای ویلایی نوساز و امکانات رفاهی مناسب است. وی دارای ۳ فرزند معلول ذهنی (۲ پسر و ۱ دختر) بوده که دو نفر از آنان مستمری بگیر سازمان بهزیستی هستند.

3- خانواده ایشان تاکنون خدماتی از قبیل تحویل دو دستگاه ویلچر، پوشینه، حق انشعاب آب و برق و گاز رایگان، یک دستگاه تلویزیون، هزینه درمان، پرداخت کمک هزینه موردی، لوازم ضروری زندگی، همچنین لوازم بهداشتی و بسته حمایتی و بهداشتی دریافت کرده اند که این کمک ها همچنان ادامه دار می باشد.

4- پس از انتشار این گزارش و اصرار مسئولان بهزیستی شهرستان حمیدیه با رضایت خانواده، اقدامات لازم جهت تشکیل پرونده و انجام آزمایشات مورد نیاز جهت انتقال یکی از فرزندان معلول این خانواده به مرکز شبانه روزی نگهداری معلولین انجام شد و فرد معلول در معیت مادر و رییس بهزیستی حمیدیه و با حضور کارشناس بهزیستی استان به مرکز توانبخشی احسان واقع در شهرستان اهواز تحویل داده شد.

5- لازم به ذکر است هنگام بازدید از منزل مددجو، خانواده ضمن تشکر از خدمات بهزیستی، اذعان داشتند که فقط مایل به نگهداری یکی از فرزندان معلول در مراکز بهزیستی هستند.

6- مبلغ عنوان شده ۴۰ میلیون تومان جهت نگهداری فرد معلول در مرکز بهزیستی، اشتباه ترجمه ای بوده و توسط خانواده چنین مبلغی عنوان نشده است.

7- همچنین کلیپ منتشر شده در محل خانه این افراد ضبط شده و زیرنویس کلیپ که بیان می دارد این خانواده اکنون در محل اردوگاه افراد آسیب دیده از سیل سکونت دارند خلاف واقع بوده و اساسا این خانواده 5 روز پس از انتقال به اردوگاه و برطرف شدن خطر سیل به خانه خود بازگشتند.

 

کلیپ را در زیر مشاهده نمایید:


تعداد بازدید : 1148

ثبت نظر

ارسال