مشکلات فروش کیتهای آزمایشگاهی با نوسانات قیمت ارز

باشگاه خبرنگاران جوان

مشکلات فروش کیتهای آزمایشگاهی با نوسانات قیمت ارز

مهدی بوترابی عضو انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی:نوسانات قیمت ارز سبب افزایش چند برابر کیت‌های آزمایشگاهی تشخیصی شده است.

پنجشنبه 23 اسفند 1397 ساعت 8:27

عضو انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی بیان کرد: اکثر تجهیزات و ملزومات مصرفی آزمایشگاه‌ها وارداتی است به همین دلیل رابطه‌ای مستقیم با نوسانات قیمت ارز داشته و همین مسئله باعث افزایش چندین برابری تجهیزات و کیت‌های تشخیصی شده است.

بوترابی بیان کرد: در طول یکسال گذشته قیمت تجهیزات و کیت‌های تشخیصی علوم آزمایشگاه بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته و این در حالی است که تعرفه علوم آزمایشگاهی ثابت و بدون تغییر مانده است.

وی افزود: در این بین طبیعی است که مشکلات اقتصادی و منابع مالی کم کیفیت خدمات را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

عضو انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی بیان کرد: متاسفانه نوسانات ارزی در کشور  باعث کمیاب شدن کیت‌های تشخیصی و در نتیجه افزایش قیمت ملزومات مصرفی آزمایشگاه‌های تشخیصی شده و همین مسئله بسیاری از مراکز علوم آزمایشگاهی را با خطر ورشکستگی روبرو ساخته است.

بوترابی تاکید کرد: علاقه‌مندان به رشته علوم آزمایشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نمی‌توانند در این رشته تحصیل کنند و باید در رشته‌ای شبیه به علوم آزمایشگاهی درس بخوانند.

بوترابی گفت: افزایش قیمت کیت‌های تشخیصی و نوسانات قیمت ارز فروش بسیاری از کیت‌های تشخیصی را به وسیله شرکت‌های توزیع کننده و تولید کنند متوقف کرده‌اند.

وی در خصوص طرح تحول نظام سلامت گفت: طرح تحول نظام سلامت تاثیری بر آزمایشگاه‌های دولتی نگذاشته و بودجه زیادی صرف این طرح شده است.

تعداد بازدید : 868

ثبت نظر

ارسال