ارسال داروهای خاص و و کمیاب به مناطق سیل زده

ارسال داروهای خاص و و کمیاب به مناطق سیل زده

رئیس اورژانس کشور از ارسال 500 تن دارو به مناطق سیل زده و ورود تیم عملیات ویژه اورژانس به مناطق سیل زدۀ استان خوزستان خبر داد.

چهارشنبه 21 فروردین 1398 ساعت 14:6
گروه خبری سایت پزشکی امروز
کولیوند افزود: حدود هزار و 200 نفر در کل کشور بر اثر سیل مصدوم شده اند که تاکنون 36 نفر بستری و مابقی از مراکز درمانی ترخیص شده اند.
 
وی گفت: 77 نفر از هموطنانمان تاکنون جان باختند که البته فوت این 77 نفر بر اثر سیل نبود و برخی بر اثر مواردی چون برق گرفتگی یا ریزش کوه جان خود را از دست داده اند.
 
 کولیوندگفت: در تمام اردوگاههایی که سیل زدگان اسکان یافته اند، تیم های اورژانس و تیم سلامت حضور دارد و در مناطقی چون خوزستان با توجه به شرایط بالای دبی آب یک بیمارستان سیار مستقر و 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس در مناطق مختلف استان استقرار یافته اند.
 
وی افزود: همچنین تعداد بالگردها را در آنجا افزایش داده ایم.
 
 ­رئیس اورژانس کشور گفت: به رغم وسعت سیل حتی یک مورد بیماری واگیردار نداشته ایم که این موضوع نشان می دهد نظام سلامت ما عملکرد خوبی داشته است زیرا اگر چنین سیلی در هر کجای دنیا رخ می داد به طور حتم با طغیانی از بیماری های واگیردار مواجه می شدند.
  
کولیوند افزود: در شبی که اعلام شد پلدختر زیر آب رفته تیم های واکنش سریع اورژانس از طریق کوهستان به سرعت خود را به منطقه رساندند و در ساعت 4 بامداد تیم های اورژانس نخستین گروهی بودند که در پلدختر حاضر شدند.
  
وی گفت: در لرستان و گلستان که سیل به طور کامل خانه ها را از بین برده است مردم بیشتر نیاز به اقلام زیستی دارند و خیلی ها در مناطق سیل زده حاضر به ترک خانه ها نیستند و یا بعضی از خانوارها یک یا دو نفر از افراد خانواده را در خانه باقی گذاشته اند که این موضوع نیاز به رسیدگی جدی تری از طرف نهادهای ذیربط دارد.
 
رئیس اورژانس کشور با توجه به گرم شدن هوا در خوزستان گفت: مراقبت های لازم را بهداشت محیط انجام می هد تا به روی آب آشامیدنی و تغذیه مردم کنترل های شدیدتری اعمال شود.
 
 کولیوند افزود: تاکنون هیچ بیمارستانی در کشور بر اثر وقوع سیل تعطیل نشده است و تنها در برخی نقاط خانه های بهداشت روستایی زیر آب رفته اند که البته ما تمام اقلام آنها را بدون آسیب تخلیه کرده ایم، تمام مراکز درمانی ما در استان های سیل زده فعال هستند.
 
وی گفت: تاکنون بالغ بر 2 هزار و 400 نفر از افراد پرخطر را که در محاصره سیل بودند به مراکز درمانی یا محیط های امن منتقل کرده ایم که 500 نفر از آنها مادران باردار پرخطر بودند.
 
 
 
همچنین، تیم عملیات ویژه اورژانس کشور علاوه بر استان‌های گلستان و لرستان جهت تسریع خدمات فوریت‌های پزشکی در مناطق سیل‌زده وارد خوزستان شد.
 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این تیم برای کمک رسانی به مناطق سیل زده استان همراه با پنج دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه خودروی مخصوص تردد در زمین های ناهموار و سخت گذر اعزام شدند.

میرخشتی پیش از این نیز اعلام کرده بود 30 دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 فروند بالگرد از نقاط مختلف کشور برای امدادرسانی به خوزستان اعزام شده است.

وی ادامه داد: بیمارستان سیار 50 تختخوابی سازمان اورژانس کشور در اردوگاه جوادالائمه حمیدیه برای خدمت رسانی به سیل زدگان راه اندازی شده است.

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده است.

 تاکنون 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان در استان ایجاد شده است و 30 هزار و 400 نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شده اند.

در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 234 روستای خوزستان صادر شده است. 
 
تعداد بازدید : 932

ثبت نظر

ارسال