مشکل تبادلات مالی در بازار دارویی ایران و هند

مشکل تبادلات مالی در بازار دارویی ایران و هند

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، یکی از مشکلات پیش روی ایران در همکاری دارویی با هندوستان را، تبادلات مالی عنوان کرد.

دوشنبه 26 آذر 1397 ساعت 19:8

دکترمحمد عبده‌زاده، در نشست مشترک کمپانی های دارویی و تجهیزات پزشکی ایران و هندوستان در دهلی نو با اشاره به اینکه تحریم ها باعث شده تبادلات مالی دو کشور ایران و هند با مشکل مواجه شود، گفت: ارتباطات حوزه دارو سابقا از طریق یوکو بانک و سنترال بانک انجام می‌شده که امروز مشکل اصلی است.

وی افزود: محصولات زیادی در حوزه مواد اولیه هندی در ایران ثبت شده اند و کارخانجات ایرانی از این محصولات استفاده می‌کنند.

در ادامه مدیر یوکو بانک هند گفت: با ایجاد کانال‌های جدید مشکل انتقال پول از ایران به هند و بالعکس حل می‌شود.

وی افزود: مشکلی در زمینه پرداخت‌های مالی و انتقال پول نداریم، مشکل جایی است که پول از سمت بانک ایرانی وارد می شود و ما باید پرداخت کنیم ، در این زمینه تحریم ها اثر می‌گذارد.

مدیر یوکو بانک هند تصریح کرد: با ایجاد کانال جدید پس از انجام صادرات می‌توانیم به صورت جدا جدا برای هر سفارش ثبت را انجام دهیم، پس از اینکه صادرات انجام شد و محصول تحویل شد، مشتری می تواند با اعتباری که نزد بانک دارد، پرداخت خود را انجام دهد. مهم این است که بر طبق این مسئولیت ، تحویل کالا صورت گرفته شده باشد.

به گفته وی، راه انتقال پول این است که پس از انجام صادرات انتقال پول از طریق اعتبار صورت بگیرد.

در ادامه یکی از مدیران شرکت های هندی در نشست مشترک با مقامات و فعالان حوزه داروی ایران، اظهار کرد: حدود ۹۰ شرکت ایرانی در حوزه دارو مشتریان ما هستند و ایجاد یک کانال مالی مشخص در زمینه دارو برای این شرکت ها می تواند ارتباط مالی را گسترش ببخشد.

وی افزود: زمان زیادی می برد تا انتقال وجه صورت پذیرد و تبدیل روپیه به یورو هم یکی دیگر از مشکلات انتقال وجه به ایران است.

وی با اشاره به مشکل لجستیکی برای انتقال، نیز گفت: برخی از شرکت ها این انتقال را انجام نمی دهند. پروسه ثبت محصول در ایران گاهی با مشکل مواجه است.

تعداد بازدید : 809

ثبت نظر

ارسال