آغاز فعالیت مرکز غربالگری معتادین متجاهر در جنوب پایتخت

آغاز فعالیت مرکز غربالگری معتادین متجاهر در جنوب پایتخت

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری از فعالیت مرکز غربالگری معتادین متجاهر در جنوب پایتخت خبر داد و گفت: معتادین متجاهر از سطح استان تهران جمع‌آوری شده و به مراکز درمان ترک اعتیاد در جنوب پایتخت انتقال می‌یابند.

یکشنبه 4 آذر 1397 ساعت 10:16

متجاهر به معنای کسی است که آشکارا و بی پرده و کار می کند، معتاد متجاهر نیز از آن دست اصطلاحاتی است که اخیرا برسر زبانها افتاده است. مینا رجایی روز شنبه در گفت‌و‌ گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افراد معتادی که به هیچ عنوان اقدام به ترک اعتیاد نمی‌کنند و رغبتی به این کار ندارند در قالب مراکز ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر جمع‌آوری شده و تحت درمان قرار می‌گیرند.
وی یادآور شد: معتادین متجاهر سطح شهر همزمان با درمان اعتیاد تحت مداخلات روانشناسی و مددکاری قرار می گیرند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر نقش قابل توجهی در افزایش امنیت و سلامت جامعه دارد، افزود: درمان معتادان و بازگشت آنان به جامعه در کاهش آسیب‌ها نقش بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه در مراکز اقامتی ماده 16، معتادان متجاهر پذیرش و درمان می‌شوند، گفت: معتادان جمع‌آوری شده به مراکز اقامتی ترک اعتیاد سپرده می‌شوند تا پس از بهبودی کامل به آغوش جامعه و خانواده باز گردند.
رجایی در پایان به اهمیت آموزش در حوزه اعتیاد اشاره کرد و گفت: باید جوانان و نوجوانان در جامعه با مضرات مواد مخدر آشنا شده تا از گرایش به این بلای خانمان سوز دور شده و از عواقب مصرف آن آگاه شوند.
18 هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و 2 هزار و 500 سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

تعداد بازدید : 1295

نظرات

سپیده

1 سال و 3 ماه و 9 روز پیش

سلام،از آبان۱۴۰۰پدرمو درمنطقه فلاح تهران بعنوان معتاد متجاهرگرفتن وبا هرجایی که تماس میگیرم نمیتونم پیداش کنم(کلانتری،دادگاه انقلاب،فشافویه و...)ساکن ساوه هستم و برام سخته بیام تهران و نمیدونم کجاباید دنبالش بگردم،لطفا کمکم کنین که پیداش کنم

ثبت نظر

ارسال