میزان وام ضروری دانشجویان علوم پزشکی

میزان وام ضروری دانشجویان علوم پزشکی

از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، میزان وام ضروری (روزانه) دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مقاطع مختلف برای سال تحصیلی جدید اعلام شد.

سه شنبه 15 آبان 1397 ساعت 19:48
 

به نقل از خبرگزاری ایسنا ، میزان وام ضروری(روزانه) برای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته مبلغ ۶ میلیون ریال است که این وام یک نوبت در طول سال تحصیلی به متقاضیان اعطاء می‌شود.همچنین دانشجویان علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز مانند سال گذشته ۶ میلیون ریال است ، که این نوع وام نیز یک نوبت در سال تحصیلی به متقاضیان اعطاء خواهد شد.بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، مبلغ وام ضروری (روزانه) برای دانشجویان مقطع دکترای عمومی نیز ۶ میلیون ریال در سال تحصیلی جدید تعیین شده است.میزان وام ضروری (روزانه) برای دانشجویان مقاطع دکترای تخصصی پژوهشی(phd) و تخصص (دستیاران) مبلغ ۱۰ میلیون ریال است که سال تحصیلی گذشته نیز همین مبلغ بوده است.

همچنین میزان وام تحصیلی (روزانه) برای دانشجویان متاهل دانشگاه‌های علوم پزشکی که سال گذشته ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۱۵۰ هزار تومان) بوده است، امسال در سال تحصیلی جدید با رشد صد درصدی به ماهانه ۳ میلیون ریال( ۳۰۰ هزار تومان) رسیده است.

همچنین میزان وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور(روزانه) با افزایش همراه بوده است. این وام که سال ۹۶ به صورت سرانه ماهیانه برای دانشجویان مجرد ۹۰۰ هزار ریال معادل ۹۰ هزار تومان بوده است، در سال ۹۷ به یک ملیون و ۳۰۰ هزار ریال (۱۳۰ هزار تومان) رسیده است.

همچنین بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میزان وام مسکن مجردی(روزانه) برای دانشجویان علوم پزشکی در سال ۹۷ به صورت سرانه ماهیانه به یک میلیون و ۲۵۰ هزار ریال رسیده است.

به گزارش مفدا، میزان وام مسکن متاهلی(روزانه) دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال تحصیلی جدید به صورت سرانه ماهیانه به دو میلیون و ۶۰۰ هزار ریال افزایش یافته است که نسبت به سال تحصیلی گذشته این وام رشدی صددرصدی داشته است.

 

منبع:
خبرگزاری ایسنا

تعداد بازدید : 982

ثبت نظر

ارسال