شماره ۱۰۰۵

سن بریس دندان

دکترکیاناکمیلیان - دندانپزشک

سن بریس دندان

بهترین زمان برای ارزیابی ارتودونتیک orthodontic evaluation کودک وقتی است که به 7‌سالگی می‌رسد. ارتودونتیست orthodontist، دندان‌پزشکی است که در ردیف کردن و تقویت دندان‌ها تخصص دارد. بهترین زمان برای استفاده از بریس، به وخامت و علت ردیف نبودن دندان‌های کودک بستگی دارد.
در سنت، درمان با بریس دندان وقتی آغاز می‌شود که بخش اعظم دندان‌های اولیه یا شیری کودک ریخته باشد و بسیاری از دندان‌های دوره‌ی بزرگسالی یا دندان‌های دائمی درآمده باشد که درحدود 8تا14سالگی است.
بعضی ارتودونتیست‌ها استفاده از آپلیانس دندان به‌جای بریس brace را توصیه می‌کنند و این کار در سنین پایین‌تر انجام می‌گیرد که بسیاری از دندان‌های شیری هنوز وجود دارند. به‌ویژه استفاده از آپلیانس appliance برای کودکی که به علت داشتن دندان‌های کج و معوج یا گازگرفت بافت دهان تحت فشار و ناراحتی است خوشایند و دلچسب  است. پس وقتی در کودک، بخش اعظم دندان‌های دائمی درآمده است، مرحله‌ی دوم درمان آغاز می‌شود و دراین مرحله است که باید از بریس استفاده کرد. بعضی فکر می‌کنند اگر  درمان زودرس انجام شده باشد، این مرحله‌ی دوم کوتاه‌تر از دوره‌ی سنتی استفاده از بریس خواهد بود.
ارتودونتیست‌هایی که مایل به انجام رویکرد سنتی هستند می‌گویند استفاده از درمان دو مرحله‌یی در واقع سبب افزایش زمان کلی وگاهی افزایش هزینه‌ی درمان ارتودونتیک خواهد شد و نتایج مشابه خواهد داشت.
بهترین گزینه اصولاً به وخامت مشکلات دندان کودک وابسته است. درمورد بهترین روش کار همیشه باید نظر دندانپزشک را جویا شد.

 

 

تعداد بازدید : 1861

ثبت نظر

ارسال