شماره ۱۱۶۸

راهنمای طب‌سوزنی‌گوش (اوریکولوتراپی)

پزشکی امروز

راهنمای طب‌سوزنی‌گوش (اوریکولوتراپی)

چهارشنبه 24 آبان 1396 ساعت 13:47
پزشکی امروز

 

عنوان‌کتاب:

راهنمای طب‌سوزنی‌گوش (اوریکولوتراپی)

نگارنده:

دکتر تری اولسون (Terry oleson)

مترجم:

دکتر عباس انصاری

ویراستار علمی:

دکتر امیرهومن کاظمی

ناشر: نشر نخبگان، شهر اندیشه، اصفهان

تلفن‌های مرکز پخش: 09106642920
021-26767205

مشخصات ظاهری:

۵۲۸ صفحه، مصور، همراه با جدول‌ها و نمودارها

نوبت‌چاپ: چاپ اول ۱۳۹۵

بهاء: ۱۲۰/۰۰۰‌تومان

طب‌سوزنی(Acupuncture) با سابقه چندهزارساله در شرق‌آسیا و امپراطوری چین، امروزه متداول‌ترین روش درمانی طب‌مکمل می‌باشد. وجود کلینیک‌های طب‌سوزنی در بیشتر کشورهای دنیا به‌ویژه در کشورهای پیشرفته و انجام تحقیقات فراوان علمی روی آن توسط دانشگاه‌ها و مجامع علمی جهان مؤید این ادعا می‌باشد.

روش‌هایی از طب‌سوزنی که با رویکردهای متفاوت‌تری از طب‌سوزنی بدن به تشخیص و درمان می‌پردازد، میکروسیستم نام دارند. طب‌سوزنی‌گوش (اوریکولوتراپی) از‌جمله این روش‌‌ها است که بعد‌از طب‌سوزنی بدن به‌عنوان درمان اصلی، پرکاربردترین میکروسیستم می‌باشد.

گسترش این روش درمانی به‌ویژه در غرب، مدیون «دکتر پل‌نوژیه» دانشمند فرانسوی است که در دهه پنجاه‌میلادی آن‌را به‌صورت سیستماتیک درآورده و به‌شکل جدیدی به‌دنیا معرفی‌نمود.

کتاب حاضر مجموعه گرایش‌هایی در زمینه طب‌سوزنی‌گوش است که حاصل سال‌ها تحقیق و بررسی دکتر تری‌اولسون می‌باشد که خود شاگرد «پل‌نوژیه» بوده است.

این کتاب که با اهتمام همکار گرامی جناب دکتر عباس انصاری ترجمه شده‌است و جناب دکتر کاظمی استاد طب‌سوزنی دانشگاه پکن با‌دقت بی‌نظیری نظارت و ویرایش‌ علمی آن‌را به‌عهده داشته‌اند، برای یادگیری طب‌سوزنی‌گوش بسیار مناسب می‌باشد.

امید است که ترجمه این قبیل آثار و بررسی آنها، قدمی درجهت توسعه علمی طب‌سوزنی در ایران باشد.

 

تعداد بازدید : 5436

ثبت نظر

ارسال