شماره ۱۰۷۴

درمان‌های جدید گلوکوم

دکتر رضا لاجوردی - چشم

۱ـ Innfocus Microshunt: این میکروشنت وسیله‌ای است برای خروج مایع زلالیه از اطاق قدامی که به یک حباب BLEB که جریان خروج مایع زلالیه را کنترل‌می‌کند متصل‌بــوده  و از یک ماده‌ی مخصوص کـه SIBS خوانـده‌شـده (Poly Styrene-b-Isobutylen-b-Styrene) تشکیل شده است.

اندازه‌ی آن ۲‌برابر اندازه‌ی یک مژه می‌باشد.

۱ـ Innfocus Microshunt: این میکروشنت وسیله‌ای است برای خروج مایع زلالیه از اطاق قدامی که به یک حباب BLEB که جریان خروج مایع زلالیه را کنترل‌می‌کند متصل‌بــوده  و از یک ماده‌ی مخصوص کـه SIBS خوانده‌شده (Poly Styrene-b-Isobutylen-b-Styrene) تشکیل شده است.
اندازه‌ی آن ۲‌برابر اندازه‌ی یک مژه می‌باشد.

لوله بسیار باریک است و دارای میکروفَلس‌هایی است که از جابه‌جا‌شدن آن جلوگیری نموده و ضمناً متناسب با بافت‌های چشم و قابل‌انعطاف می‌باشد و آلودگی و التهاب و انسداد ایجاد نمی‌کند و به‌کاربردن آن ساده و دوام آن‌را نیز می‌توان ضمانت‌کرد‌. این ماده (SIBS) اولین‌بار در داروسازی برای انتقال تدریجی دارو به بافت‌های بدن و همچنین در Coronary Stent بیش‌از ۱۲سال در میلیون‌ها بیمار به‌کار برده‌شده و مورد اطمینان است.

۲ـ توسط انرژی اولتراسوند که می‌توان روی یک نقطه‌ی کمتر از یک‌میلی‌متر دقیقاً تمرکز نمود.

(High Intensity Focused Ultrasound(HIFU‌: از این تکنیک در ۲۰‌سال گذشته در درمان سرطان‌ها استفاده شده‌است.

می‌تواند در نقطه‌ی مورد‌نظر که حتی خیلی عمقی هم باشد انعقاد بافتی ایجاد‌کند بدون اینکه به بافت‌های اطراف آسیب برساند. این وسیله‌Eyeope نامیده‌شده و می‌تواند در جسمِ مژگانی در 6نقطه به‌کار‌برده شود تا ترشح مایع زلالیه را کم نماید و حتی خروج زلالیه را هم برخلاف انتظار، زیادتر می‌کند. انجام این کار ۲دقیقه طول می‌کشد  در‌حالی‌که در ترابکولکتومی‌30‌دقیقه تا یک‌ساعت ممکن‌است طول‌بکشد و تحت بی‌حسی موضعی و سرپایی انجام می‌شود.

۳ـ Starflo Glaucoma Implant:  در بلژیک ساخته‌شده و ازسال ‌۲۰۱۲ مورد‌آزمایش قرار‌گرفته است.

 

تعداد بازدید : 1362

ثبت نظر

ارسال