شماره ۱۰۵۲

مطالعه مقایسه‌ای فیلر اوماژنز و ژوویدرم

پزشکی امروز

مقدمه:

فیلرهای تزریقی که در‌حال‌حاضر در دسترس می‌باشند از‌نظر تأثیرگذاری، ماندگاری و عوارض بسیار متفاوت می‌باشند.

از‌بین این فیلرها، اسیدهیالورونیک که جزیی از بافت همبندی بدن انسان می‌باشد به‌دلیل داشتن بالاترین سازگاری، بالاترین مقبولیت را در بین مواد پُرکننده‌ی تزریقی غیردائم دارد.

ابداعات در تکنولوژی، منجر به تولید فیلرهای اسید‌هیالورونیک با ماندگاری بیشتر، نتایج بهتر و عوارض کمتر شده‌است.

در این بررسی مقایسه‌ای براساس تزریق روی نیمی از صورت  مراجعان با فیلر اوماژنــز Uma Jeunesse (تولید کشور انگلستان) و فیلر ژوویدرم‌Juvederm انجام شده‌است.

روش:

اوماژنر فیلری است در آن جهت ایجاد پیوندهای متقاطع (کراس‌لینکینگ) از تکنولوژی جدید BDDE استفاده شده‌است.

فیلرهای اوماژنز و ژوویدرم اولترا ۳ در ۱۷ نفر داوطلب سالم جهت مطالعه تحت تزریق در خط خنده (چین نازولبیال) نیمی‌از صورت قرار‌گرفته‌اند و محدوده‌ی سنی شان ۳۳تا۵۸ سال بوده است.

۱۴ ‌نفر زن، ۳ نفر مرد بوده و مراجعان برای مدت ۹‌ماه پیگیری شده‌اند. فیلرهای مورد استفاده دارای غلظت اسیدهیالورونیک 24mg/ml می‌باشند.

نتایج:

این بررسی نشان‌داده است که که فیلر اوماژنز عوارض کوتاه‌مدت فوری و یا چند روزه کمتری نسبت به ژوویدرم دارد.

فیلر ژوویدرم مورد استفاده دارای لیدوکائین بوده و با درد کمتر و راحتی بیشتر در زمان تزریق همراه است، اما عوارض کوتاه‌مدت و درازمدت اوماژنز نسبت به ژوویدرم پائین‌تر است (جدول‌1).

 

پیگیری ۹۰‌ماهه نشان‌داد که ماندگاری فیلر اوماژنز نسبت به ژوویدرم اولترا ۳ بیشتر است. (حتی در کسانی‌که برای اولین‌بار تزریق را انجام داده‌اند).

نتیجه‌گیری:

فیلر تزریقی اوماژنز تولید کشور انگلستان، فیلری ایمن و بی خطر بوده و در بین ۸۰درصد تزریق شوندگان تا ۹‌ماه باقی‌مانده است (جدول‌2).

 

Ref: J.Cosmet.Dermatol. 2011 Jun. 10

 

تعداد بازدید : 1259

ثبت نظر

ارسال