شماره ۱۰۱۹

مرگ چنین گُرد نه‌کاری است خُرد

پروفسور محمدحسن کریمی‌نژاد

مرگ چنین گُرد نه‌کاری است خُرد

آشنایی حضوری من با جناب دکتر فرخ سیف‌بهزاد به‌رغم اینکه از دوران نزدیک بوده‌ام نه از نزدیکان دور بسیار ناچیز است ولی ازنظر احترام و آشنایی به فعالیت‌های فرهنگی ایشان می‌توانم ادعا کنم از بدو تولد هفته‌نامه‌ی «پزشکی‌امروز» با ایشان آشنا و همراه بوده‌ام.
آنچه از‌نظر من بسیار جالب آمد، همت، شجاعت و تهور ایشان بود.  در 24‌سال قبل که به گفته‌ی یکی‌از مسئولان‌«پزشکان ما بعد‌از گرفتن دیپلم پزشکی آنقدر گرفتار کار، مطب و مایحتاج زندگی می‌شوند که نه به اخبار رادیو و تلویزیون گوش فرا‌می‌نهند و نه روزنامه، اعم از خبری، ادبی، پزشکی مطالعه می‌نمایند و نه در همایش علمی شرکت می‌نمایند» حداکثر بعد‌از اجباری‌شدن شرکت در دوره‌های بازآموزی آن هم فقط برای گرفتن امتیاز بازآموزی و چرت هنگام ارائه‌ی مقالات دوروبر آشنایی به‌ دست‌آوردهای روز نمی‌باشنـد. چگونه، با چه امیـد و ذکــاوتــی دکتر فرخ سیف‌بهزاد جرأت نمود زحمت تهیه‌ی مقاله، هزینه‌ی تایپ، کاغذ، چاپ و انتشار هفته‌نامه‌ی «پزشکی‌امروز» را تقبل نماید و آنچه را که داشت در‌این راه هزینه‌‌‌‌‌ی معنوی و مالی نماید.
مطلب مهم دیگر اینکه غالباً و بسیار دیده می‌شود که نویسندگان و هنرمندان هرازگاهی دست به تهیه و ارائه‌ی هنری می‌نمایند ولی غالباً به‌ندرت می‌توانند بدان ادامه دهند و اجباراً نیمه‌کاره رها می‌نمایند. ادامه‌ی 24‌سال انتشار مرتب، منظم و شایسته‌تر هفته‌نامه‌ی «پزشکی‌امروز» به صلابت تصمیم و پایمردی بسیار نیازمند بود که در‌این گیرودار تحولات اجتماعی و سیاسی یلی دلیر و مدیری مدبر می‌طلبد که خسته و فسرده نشود و روز‌به‌روز مصمم‌تر و امیدوارتر به پیشبرد هدف خود ادامه دهد.
به اعتقاد من این دو خصیصه‌ی بزرگ و استوار می‌تواند پایه‌ی استوار پیشرفت در‌هر هدف مقدس باشد و این دو امتیاز بزرگ دکتر فرخ سیف‌بهزاد گُرد میدان فعالیت فرهنگی و هنری بود که هفته‌نامه‌ی «پزشکی‌امروز» خودکفا و پیشرو را پای‌برجا و استوار بدارد.

 

 

تعداد بازدید : 1481

ثبت نظر

ارسال