۱۰۱۵

پزشک که باشی ...

دکتر فرخ سیف بهزاد

پزشک که باشی ...

بنابه مناسبت‌های مختلف، قدیم‌ها رسم بر فرستادن کارت‌تبریک برای دوستان و آشنایان دور و نزدیک بود. اکنون با پیشرفت در زمینه‌ی تکنولوژی جای کارت‌تبریک را ارسال پیامک و تلفن، ایمیل و سایر چیزهایی که من آشنا نیستم گرفته است.
امسال به عادت مألوف برای تمامی دوستانم از ارسال پیامک استفاده‌کردم، یکی از‌این دوستان (دکتر مجتبی میری جراح اعصاب) در پاسخ، این پیامک را ارسال کرد که خالی‌از لطف ندیدم آن را در «پزشکی‌امروز» واگویه کنم چراکه زبان حال تمامی پزشکان است. بازهم روزتان مبارک.
پزشک که باشی شاید در رویای بچه‌ها غول سفیدپوشی هستی که مدام می‌خواهی آمپولشان بزنی و به خیال بزرگترها جلادی که پولت را از گوشت و خونشان در می‌آوری.
پزشک که باشی شاید هرمریضی که از مطبت بیرون می‌رود فکرش این است که تو چطور با منشی‌ات هر وکر راه می‌اندازی و روزی با دیدن هفتاد‌ هشتاد مریض، پول بی‌زبانی است که پارو می‌کنی.
پزشک که باشی شاید خیلی‌ها ندانند که تو چقدر گاهی دلت تنگ می‌شود برای دیدن یک فیلم، برای خواندن یک کتاب، برای خوردن یک آبگوشت کنار خانواده در یک پیک‌نیک ساده‌ی چند ساعته.
پزشک که باشی شاید کسی نــدانـد که تو چــقدر خنـدیـدی با خنده‌های بیمارت و چـقـدر اشک ریخـتی با اشـک‌هایـش. شاید کسی نداند که چه شب‌ها از فرط خواب و خـستـگی تلو‌تلو خـوردی در راهروهای بیمارستان و چقدر چـرت‌زدی روی مـیز ایـستـگاه پرستاری.
پزشک که باشی شاید خیلی‌ها، خیلی چیزها را ندانند. اما تو می‌دانی که باید به لباس سفید مقدست عشق بورزی و دوستش داشته باشی...

روز پزشک مبارک
دکتر فرخ سیف بهزاد



تعداد بازدید : 3133

ثبت نظر

ارسال